T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİLECİK / BOZÜYÜK - Bozüyük Fen Lisesi

REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA NEDİR?

 

 

Rehberlik, bireye kendini anlaması, çevredeki olanakları tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştirebilmesi için yapılan sistematik ve profesyonel bir yardım sürecidir.Bireyin kendini tanıması, beden ve zihin yeteneklerinin farkında olması, hayattan neler beklediğinin bilincinde olması, tutum ve değerlerini tanımasıdır.

 

Bireyin çevredeki olanakları tanıması ise rehberliğin bilgilendirmesi ile mümkün olmaktadır. Öğrenciyi, yetenek ve ilgilerine uygun programlar, okullar ve meslekler hakkında aydınlatma,  ona görgü kuralları ve disiplin kuralları hakkında bilgi verme gibi faaliyetleri kapsar.

 

Rehberliğin diğer önemli işlevi öğrencinin kendisi ve çevresi hakkında edindiği bilgileri özümlemesine ve sağlıklı, doğru tercihler yapabilmesine yardımcı olmaktır. Bu da ancak "psikolojik danışma" adı verilen yöntemle gerçekleştirilen bir hizmettir.

 

Rehberlik "yol göstermek" değil, belki "yolları göstermek" diye tanımlanabilir.

 

Amacımız insan haklarına saygılı, kendini ifade edebilen, sosyal davranış becerileri gelişmiş öğrencilerin yetişmesine yardımcı olmaktır.  

 

Tüm öğrencilerimize yönelik çalışmalarımız, sınıf rehber öğretmenleri ile işbirliği içinde sürdürülmektedir.

 

Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Servisimiz bireysel farklılıkları önemseyen bir anlayış ve önleyici rehberlik yaklaşımı ile tüm öğrencilerimiz, velilerimiz ve öğretmenlerimiz için gizlilik ve gönüllülük ilkesi doğrultusunda hizmet vermektedir.


REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİNİN İLKELERİ

  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, insana ve onun kendisine ilişkin konularda karar verme hakkına saygı ilkesine dayanır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, tüm öğrencilere açıktır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde süreklilik ve gizlilik esastır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinden yararlanmada gönüllülük esastır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri eğitimin ayrılmaz ve tamamlayıcı bir yanını oluşturur.
  • Rehberlik hizmetleri bireye yöneliktir.
  • Rehberlik hizmetlerinde bireyi birçok yönü ile tanımak ve bireyin güçlü yönlerini açığa çıkarmak esastır.
  • Öğrenci ile ilgili tüm personelin anlayış ve işbirliği içinde olması gereklidir.
  • Rehberlik uygulamaları okulun amaç ve ihtiyaçlarına yönelik olmalıdır.
  • Rehberliğin temelinde demokratik ve insancıl bir anlayış vardır.
  • Rehberlik anlayışı her türlü çalışması ile öğrenciyi merkez alan bir eğitim sistemini öngörür.
  • Rehberlik hizmetleri planlı, programlı, örgütlenmiş bir biçimde ve profesyonel bir düzeyde sunulmalıdır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.11.2015 - Güncelleme: 23.02.2021 20:20 - Görüntülenme: 2653
  Beğen | 1  kişi beğendi