Proje hakkında
Çok hızlı değişen dünyada insanların durumlar karşısında esneyebilmesi, dayanıklı kalabilmesi, psikolojik sağlamlık gösterebilmesi, iyimser ve umut dolu olabilmesi için kendilerinde olan özgün başa çıkma becerilerini daha da geliştirmeye ikna olmaları gerekmektedir. Biz bu proje ile insanların kendini keşfetmelerine, psikolojik sağlamlıkla tanışmalarına yardımcı olmak, otonomi, mizah, stresle başa çıkma vb becerilerle ilgili farkındalık kazandıracak bilgi paylaşımları yapmak istiyoruz.
(With this project; we want to share information that will bring awareness to people in a rapidly changing world so that people can show psychological resilience. )
HEDEFLER
Hedeflerimiz:
-Psikolojik sağlamlık kavramını geniş kapsamlı olarak öğrenmelerini, bu literatüre dair okumalar yapıp seçkin içerikleri ilgi çekici tasarımlarla öğrencilerimizin hazırlamalarını sağlamak.
-Psikolojik sağlamlıkla ilgili farkındalık kazandırmaya öncülük etmek.
-Onları teknolojiyi faydalı çalışmalar için kullanmaya teşvik etmek.
-Onların topluma karşı sorumluluk bilincini uygulamalı bir şekilde geliştirmek.
-Web2.0 araçlarını onlara öğreterek bu araçları kendi dersleri için de kullanabileceklerini göstermek.
(-To ensure that students learn the concept of psychological resilience comprehensively and give our students a chance to read about this subject.
-To enable our students to make interesting designs on this subject.
-To teach Web2.0 tools to our students and to enable them to use these tools in their lessons.)
ÇALIŞMA SÜRECI
Aralık ayı;Tanışma etkinlikleri,Öntest uygulanması,Öğretmenlerimizin web2.0 araçları araştırması
Ocak-Şubat-Mart her ay;"Psikolojik sağlamlık"la ilgili literatür taraması, okumalar ve içerik hazırlanması
Web2.0 araçlarının belirlenip,öğretilmesi,
İçeriğin,belirlenen web2.0 ile tasarıma dökülmesi
Yaygınlaştırma çalışmaları
Değerlendirme-planlama toplantısı
Ayrıca;
Ocak ayı; Görev dağılımları,Proje afiş,logo,Karma okul takımları,Davranış kuralları
Şubat ayı; Güvenli internet günü etkinliği,Ortak proje ürünü hazırlanması
Mart ayında;Ortak proje ürünü hazırlanması
Nisan Ayında;Proje final ürünü,sontest,değerlendirme
Çalışmaları yapılacaktır.
(December:Dating events,Pre-test application,our teachers do research on Web2.0 tools.
January-February-March
Every month;
-Literature search on psychological resilience,making readings and preparing content.
-Identifying Web2.0 tools and teaching how to use them.
-Evaluation-planning meeting
In addition,we will have different studies every month.)
BEKLENEN SONUÇLAR
Öğrenci merkezli yürüteceğimiz bu projede, psikolojik sağlamlık ile ilgili okuma ve araştırmalar yapmalarını , web2.0 araçlarının kullanımın da uygulamalı eğitime tabi olmalarını istiyoruz.
Çünkü, Öğrencilerimizin psikolojik sağlamlık konusunda geniş bilgi sahibi olmuş ve diğer insanlara da bu konuda farkındalık kazandırmakta öncü hale gelmiş, sorumluluk sahibi öğrenciler haline gelmeleri, bununla birlikte işbirliği kurma becerisi, okuma, kaynak tarama, teknolojiyi faydalı kullanma becerilerinin artması istediğimiz sonuçlardır.
Ayrıca psikolojik sağlamlıkla ilgili insanları aydınlatıcı nitelikte içeriği ve tasarımı iyi olan görsel ve videolar arşivi oluşması hayalimizdir.
(Having comprehensive knowledge of psychological resilience, the ability of cooperation, reading, literature review, and the ability to use technology effectively are our expected results. )
*Okulumuzda bu projeyi Okul Rehber Öğretmeni Yasemin ÖZKUYUMCU Ve 5 öğrenci birlikte yürütmektedir.